fredag 8 juni 2012

matförgiftning???

ja nu sitter vi här igen å undrar om det trots allt inte var matförgiftning som lilleman fick igår...
på onsdagskvällen köpte vi pizza men varken jag eller tobbe åt av pizzasalladen vilket mini gjorde dessutom var han den enda som åt räkorna som var på min pizza, jag fick inga eftersom han plockade av alla och åt upp...

symtomen tyder mer på matförgiftning än magsjuka... efter att allt i magen kommit upp så mådde han bra igen, inget ont och inga försök till spyor... vid magsjuka fortsätter man ett hulka trots att magsäcken är tömd... dessutom blev han snabbt hungrig och åt som vanligt under eftermiddagen/kvällen...

idag ser man inget de är en liten pigg kille här hemma och inga av oss andra visar minsta tillstymmelse till att känna nått... så frågan kvarstår, magsjuka eller matförgiftning??


idag ska vi trots allt våga oss iväg för att fira tobbes kusin som tar studenten... dom ficktrots mindre bra väderprognos hyfsat väder, å de gör sååå mycke :)
jag skänker även en extra tanke till min fina kusin axel i östersund som oxå tar studenten idag, vår klan där representeras av mamma och anna... så hoppas dom gör ett bra jobb :)
jag vågade inte åka då jag får hemska smärtor i ryggen om jag sitter förlänge och sedan allt med näringen å barnet.... tråkigt men vi kommer uppåt senare i sommar å då ska han få en studentkram av oss <:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar