torsdag 7 juni 2012

inte direkt pigg...

vid 4 tiden satte det igång... magsjukan hos lilleman... sedan dess har han spytt ojoj va han har spytt...
ett par gånger varje timme, så vi skulle ljuga om vi sa att vi var pigga här hemma idag..
tobbe jobbar hemmifrån idag för att undvika att sprida sjukan vidare, dom har haft den på theos dagis nu ett par veckor... han var sista barn kvar som tills i natt inte drabbats.. enligt fröknarna finns det barn som är inne både på omgång 2 och 3 av magsjukan...
usch å fy nu hoppas jag alla päron med barn som visar insta tillstymelse till magsjuka väljer att ha barnen hemma, så den kan utrotas från avdelningen dom skulle tom kunna stänga ner den en dag och sannera vädra och desinfektera leksakerna...

vårt kök är desinfekterat nu efter att en omgång kom i vasken i natt...
så nu glänser diskbänken så fint ren av desinfektionen... lilleman är hyfsat pigg och totalt oförstående vad de gäller att vi inte låter honom äta han som är såååååå hungrig...
2 tsk blåbärsoppa har han fått å peppar peppar de har fått stanna än så länge... eller nu hör jag hostningar??

jag vet dessutom att jag är jsukligt dålig på att lägga upp bilder ska försöka mig på att få en magbild så ni får se den lilla kulan som är i v.36 men som mer ser ut som v25-30 kanske... jag ser inte överdrivet höggravid ut men det syns denna gången å de gör mig nöjd :) jag har ju trots allt en hel del vikt kvar att gå ner innan jag är i mål...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar