torsdag 5 juli 2012

tok snäll eller hemskt elak??

för några dagar sedan var min farmor här å gissa vad hon hade med sig???
två stora påsar med nybakta små brödbullar sånna som hon vet att jag bara älskar...
frågan är nu om han är tok snäll eller hemskt elak som ger sitt "bantande" barnbarn massa bröd???
hur som haver så har jag ägnat senaste dygnen till att äta detta underbara bröd, jag blir som en ilsken katt om någon försöker sig på att få ett smakprov av dessa bullar... DOM ÄR MINA!!!!

jag insåg igår att det är på tok för svårt att hålla sig "nyttig" på sommaren...
färskpotatis, glass, otaliga fikabesök hos nära och kära, jordgubbar MED GLASS...
aaa ni vet ju själva... det finns mycke gott som är onyttigt på sommaren och mycke gott som är nyttigt, men varför väljer man då alltid de onyttiga alternativet???

som igår när vi var på somarland, jag spelar alltid på nummrerna 9 och 10
men så en omgång ville theo spela på 1-5 så då passade marie på att spela på "mina" nummer, å tror ni inte hon vinner 2 kg marabou choklad...
dålig förlorare so jag är så blir jag små grinig mest på theo som bytte nummer.... men samtidigt lättad för tänk vilken förödelse det skulle innebära med 2 kg choklad hemma.... BIG NO NO!!!
nä istället vinner jag en JÄTTE basketboll till theo, det kändes bra när vi gick där ifrån, hellre en stor stor boll än massa choklad :)

nä dax att tfodra di små innan dagis väntar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar