torsdag 12 juli 2012

vet ni vad...

man inte ska göra???

man ska inte spela på chokladhjul o man försöker undvika att äta choklad...
förra veckan vann vi (som tur var jag & marie) 2 kg mjölkchoklad, det vill säga 10 chokladkakor var...

igår intog vi liseberg och jag skulle bara ro mig medan de andra var på toaletten så jag satsade på ett chokladhjul som låg utanför toaletten och vips var jag 2 kg toblerone rikare...
mindre roligt var att detta inträffade 1 tim efter att vi kommit dit så vi fick släpa denna gigantiska kartong runt parken hela dagen... å nu har vi mängder av toblerone OCH mjölkchoklad i vårt skåp...

besöket avslutades med att theo fick 50 kr att spela för där han fick välja nummer...
8 blev det och vinst på detta nummer på 3 olika hjul..
aladdin ask, 1 lisebergskanin (modell mellanstor) och 2 ploppchoklader...
snacka om flax min son hade... han var så stolt och glad

idag är vi möra då vi kom hem vid 1 i natt och var i säg vid 2, 6 vaknade levi så 4 tim har vi sovit, tur tobbe kunde vara ledig även idag så vi är två :)

BVC besök i morse och nu när Levi är på dagen 1 månad så är han nästan en "normalstor bebis" om han hade fötts nu... 3420 gram och 49 cm
så han börjar bli stor vår lille kille... hon tyckte han var väldigt "med" för sin ålder, han följer med blicken och är väldigt stabil i huvudet, så hon sa att det märks ju inte att han är förtidigt född :)

nä dax att ta tag i massa sysslor, packa upp från i går å tvätta bilarna å sånt annat kul :)

1 kommentar:

  1. Wow, vilken tur (eller otur) ni haft! Jag har aldrig vunnit någon chocklad någonsin på ett sånt där hjul!! Morr

    SvaraRadera