lördag 18 augusti 2012

ingen motivation???

usch idag har jag mindre energi än på länge, beror det på vädret må tro??
funderar även på att sovmorgonen jag fick imorse gjorde mer skada än nytta...

sitter och funderar på kvällens middag, då kassan tryter en aning efter sommarens semestrande och frysen gapar galet tom så när som på 3 kycklingfiléer så, är inte variationen så stor, tror inte jag är ensam om att längta efter barnbidraget som trillar in på måndag, på fre kommer dessutom lönen vilket betyder:

  • bättre matsedel
  • veckohandling
  • och full frys igen
funderar även på att hitta ett smarrigt recept på nyttigt bröd och baka och fylla upp frysen med...
tanken finns (kors i taket) på att ge sig ut i skogen på jakt på herr kantarell, men någon sa att de fanns en giftig sort som växer ihop med vanliga kantareller, å då vi inte är varken vana skogsmänniskor eller svampplockare så antar jag att vi får hålla tillgodo med varuhusenes utbud trots priser av väl till tagen storlek om man ska se till att alla verkar tycka att skogen är full av guld...

well well nu ska vi bege oss till min mamma ihop om att hon lagat middag å har lite över till en svältande familj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar