söndag 19 augusti 2012

summering av veckan som gått

imorgon vankas invägning och därför är det hög tid att summera min vecka och analysera vad jag gjort bra och vad som varit mindre bra.


+ MOTIONEN

jag är stolt över att jag motionerat för att vara mig bra under veckan, är man ovan ska man inte hasta iväg utan ta det lugnt och metodiskt och öka successivt. i veckan har jag kombinerat korta/långa promenader med pass på crosstrainern


- MATEN

jag påbörjade veckan med att ge flytande kost en chans, magen ballade ur och då kylskåpet inte innehåll det bästa så blev det inte en perfekt matvecka. men glädjande är ändå att nu är skiten väck och kylskåp och frys tomma på mindre bra mat. tyvärr har det slunkit ner 2 kexchoklad under helgen men de får väl ändå anses som inte världens ras, höll mig iaf fri från gottigheter under veckodagarna.

inför nästa vecka

nu ångar vi på, maten kommer kanske inte bli perfa denna veckan heller då frysen är som nämnt ovan tom, men jag ska hålla mig borta från allt extra som tenderar att slinka ner, veckans prövning blir helgen då jag och barnen ska bo hos mamma, där kan jag inte styra lika fritt över maten, men jag ska göra mitt bästa. för övrigt kommer hela veckan bli tuff då tobbe är borta på resa tors-sön och även borta med jobbet mån å tis kväll. på ons ska vi till hans mamma på kalas, och av hyfs får jag tillåta mig att smaka på vad som bjuds om det bjuds på något, men bara lite det är tumregeln nr 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar