torsdag 13 september 2012

sjukdom i huset och simmning...

sitter i detta nu och ger magen lite användbart inför kvällens träning som blir simning...
kände att jag behövde komma ut, få träffa ett par vänner och bara andas lite då jag misstänker att morgondagen kommer bli allt annat än lugnt med en sjuk theo hemma som visseligen är på bättringsvägen men efter ett par dagar hemma är rätt rastlös, dessutom en knäsjuk Levi och ett ständigt skolarbete som plockar på uppmärksamhet..

igår tillbringade jag min dag i Borås och de va så kul, vuxna trevliga människor... haha nä men vi är ett grymt team jag och mina klassisar som jag skriver grupparbete ihop med, vi har koll vi vet vart vi har varandra å sånt :)
sedan berör vi just nu ett intressant ämne.

fysisk inaktivitet hos vuxna där vårt val av insats är FaR som står för "fysisk aktivitet på recept", detta är ett mycket bra alternativ mot personer med diabetes typ-2, övervikt, stillasittande livsstil, hjärt- och kärlsjukdomar etc.
kort beskrivet är att personerna som får detta av sin läkare får stöd och rådgivning, hjälp med att få igång sin fysiska aktivitet, där spinning, promenader, simning och lätt styrketräning hör till de vanligaste och mest populära aktiviteterna.
det har gjort massa studier på ämnet å de är dessa vi nu sätter tänderna i och läser sönder för att få ihop en så bra bild som möjligt av ämnet..

rörigt??? kan va så.. men intressant... längre fram kan jag komma med mer info om detta då jag verkligen tror på att detta löser många pillerberoende, ett bra alternativ istället för hederlig gammal medicin.

wooohpsi, dax att hoppa i baddräkten och dra sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar