tisdag 30 oktober 2012

slå någon/något hårt...

Dag 1 är till ändå (eller va igår)
jag klarade mig...förstår ni jag var typ säker på att kexpaketet i skafferiet skulle få sig ett besök, men icke da... men nu åkte skiten i papperskorgen, de va för läskande... men jag stod emot men för säkerhetens skull får de ligga å gotta till sig ihop med Levis bajsblöja...

va har jag lärt mig efter dag 1 då??
-kesella och Keso är INTE min grej... jag väljer andra alternativ så som tonfisk, äggvitor och små skivor kalkon istället
-fan va långt 1 timme är när man är otränad
-hur jäkla mycke tid av dagen så går åt till att förbreda maten när man ska vara nyttig kontra mot att slänga in en färdig lasange i ungen
- 3 dl yoggi, müsli, grönsaker och 2 äggvitor är på tok för mycke frukost, fick skära ner till 2 dl yoggi och äggvitor, mer fick inte plats i min mage

jag är fortfarande taggad, men efter första dagen så ser vi nu vad vi kan strukturera om...
typ träningen, vi får välja lite andra alternativ ibland, huvudsaken är att man rör på sig minst 1 tim och att den är intensiv, så idag blir det en 1.5 tim lång power walk när tobbe slutat
jag har faktiskt tjuvat lite å tagit en 30 minutare nu på morgonen oxå :)

maten funkar man blir mätt, men d ekna nog säkert bero på att man äter JÄMT... å när man inte äter så förbereder man nästa mål mat... typ men idag finns det x antal färdiga burkar i kylen så de är bara att leta upp rätt burk när klockna piper coh käka upp innehålllet... för japp jag kör med tajmer påmina mål mat... värsta lilla skalman men egentligen va han ju rätt smart med rugelbundna mat och sovtider...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar