söndag 25 december 2011

juldagen...

jaha ja så va de bara drygt 365 dagar kvar tills nästa gång...

julafton kunde varit bättre, jag vaknade med super duper ont i örat å ett illamående från helvetet, de senare gick över runt lunch tid, som vanligt men öronvärken den bestod... som de öronbarn jag är så förstod jag att de va öroninflammation, ja har haft de för många gånger för att inte känna igen värken för de nu, sagt å gjort 14.20 hade ja tid på jourcentralen men infann mig där runt 14.10 fick komma in direkt å innan klockan slog 14.20 va ja undersökt och pencillinet var uthämtat.

systeryster var matförgiftad sedan hon ätit kebab dagen innan, så hon va ej piggelinus, så vår jul blev väldigt lugn...
först julmat, kalle anka och julklappsutdelning hemma hos mamma, de inkasserades en hel del fina grejer.
lite presentkort som jag ska spara så ja kan shoppaloss ordentligt senare fram i vår, nya snygga vårkläder.
theo fick allt och lite till kändes det som å som vanligt så här dagen efter har jag ångest över vart alla hans nya grejer ska få plats.
vi måste helt klart ha större NUUUUUUU!!!!!!

på kvällen åkte vi hem till farmor i tibro för ytterligare lite mat å julklappsutdelning med efterföljande fika, vanligtvis brukar jag efter denna fika inte vela titta åt mat för man är så mätt och uppstoppad, men i år va de annorlunda, hur gärna jag än hade velat hamna i matkoma så går det inte, de va super skönt ja la mig med en snäll mage som uppskattade mig för att jag inte stoppat den överfull. men tråkigt va de oxå för de fanns mycket gott som man hade velat smaka på å trots mitt planerande och små ätande emellan för att få smka på allt så blev de inte mer än 3 köttbullar totalt på hela dagen, å knappt någon lax heller :(

juldagen som vi vanligtvis åker till hjo på blev annorlunda idag då ingen va kvar i hjo detta året, tobbes mamma är nere i göteborg å dit kan vi inte åka nu när vi är sjuka, så vi firade med mamma istället...
å theo bus är hos sin mormor i detta nu för att spendera natten där eftersom mamma och pappa ska gå på bio, en mysig jultradition som ja alltid vart sugen på men som aldrig blivit av, men idag då ni...
vi ska kolla på nya stig helmer filmen, den måste ju bara vara lika bra... stig helmer är väl iofs alltid bra :)

nä time to sätta på sig lite kläder, då de inte tillåter nudister på biografen...


snyggaste i går på julafton va ju heltklart min egen lilla "mini leo dicaprio" (från titanic)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar