söndag 29 januari 2012

en ny typ av inlägg...

så här är de... jag har ett litet problem, jag lider nämligen av hudsjukdomen atopiskt eksem, för er som inte vet så kan det liknas med böjväxeksem hos bebisar...
de vill säga min hud är extrem torr å vid denna årstiden full av sönder kliade så sår...
mindre roligt, men inget jag kan göra åt, sol å hög luftfuktighet är de som gäller..

iaf saken är den att så fort jag sminkar mig så tar de veckor innan ansiktet återhämtat sig, detta gör ju då att gångerna med smink är lätt räknade...
iaf igår sminkade syster mig å ja tror hon sa att hon använde mineral smink, idag känns ansiktet som vanligt å ja känner inte av de vanliga symtomen som brukar infinna sig dagen efter ett smink tillfälle annars...

så frågan är ju om man inte skulle investera i lite smink av kvalitet, vilket jag aldrig gör annars då jag sminkar mig så sällan...
de va så kul å känna sig lite fräsch, ja ska rådfråga experten (syster) om detta...
för funkar då mineralsmink då kanske man kan sminka upp sig då och då om man ska bort typ, de är ju så roligt :)

nu ska hushållsmor ta tag i disken... men d eva kul å drömma sig bort till en finare verklighet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar