fredag 20 januari 2012

reflektioner kring biggest loser

de finns säkert fler än jag som motiveras och peppas av att titta på biggest loser.
de är ett toppen program å man både glädjs och blir ledsen för deltagarnas framgångar och motgångar.
men iaf en sak har slagit mig som jag saknar, å som verkligen skulle hjälpa många där ute, det är kosten.

det är sällan eller aldrig man får se vad deltagarna äter. varken i den svenska eller den amerikanska versionen. man får se hur de sliter på gymmet och ute i terrängen å hur deras kroppar formas, ofta känner jag att den enkla biten är ändå motionen, A & O är att röra sig, men maten, de är där de svåra ligger...
vi blir pumpade med info från media om vad vi ska äta hur vi ska äta, bara det att en diet säger si och en annan så...
alla har inte tiden, orken lusten att sätta sig in i näringslära, många vill ha de enkla.
så varför visas då inte vad deltagarna äter, jag tror många mer skulle känna motivationen om de fick helheten i hur deltagarna får sina "nya" kroppar..

jag vet att ja skulle de iaf, få lite tips och ideér :)

1 kommentar:

  1. Håller helt med dig mia!!
    Blir grymt taggad av din blogg och det du går igenom. Själv försöker jag bli av med några överviktskilon som verkar sitta hårt nog! Tack för din inspiration!
    På tal om mat, har du fått mycket uppbackning med det efter och före din opertion?
    Ha de gott! Kram Jenny (före detta Larsson)

    SvaraRadera