måndag 27 februari 2012

off med godis

idag gäller det... NOLL tolerans för godis...
vet inte om det är hjärnspöken eller vad som spökat den sista veckan...
(ja tror ju inte graviditets sug, utan tror det är psykologiskt)
men iaf de har slunkit ner lite för mycke gottigheter nu, ja ska gå till skafferiet nu och slänga allt, för finns det inte så används det inte... å inte heller ska de köpas nytt oavsett vilket sug som slås på...

de är så lätt att falla i gamla mönster, undra varför det är så mycke lättare att gå tillbaka till något som inte känns bra, än att sikta framåt mot en ny livsstil som man vet är rätt och inte speciellt svår att följa... numera kör vi på LCHQ här hemma... kolhydrater tillåts men i liten skala, så som jag kört för tobbis ett längre tag, han har allt som oftast en potatis å mer grönsaker, de har känts naturligt, så nu finns det tydligen ett namn för tankesättet...

dessutom ska ja försöka mig på en liten promenix varje dag, 20 min per dag borde ju gå bra med fogarna... synd att vädret är emot mitt humör idag, för jag är TAGGAD...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar