onsdag 29 februari 2012

slutat..

så idag är de dag 1 utan massa bröd..
misstänker att denna kan vara en stor bov i stillaståendet...
tidigare åt vi aldrig bröd å så för en månads sedan började vi köpa bröd igen för att tobbe fick ont av knäckisar i sina tänder, men finns det bröd då äter även jag bröd, och eftersom theo är sååå förtjust i polarkaka så har de blivit de, de vill säga vitt bröd...
visst har jag bara kunnat äta en åt gången men frukost, mellis å sedan en på kvällen blir hela 3 skivor per dag, på tok för mycket....
så nu är brödet borta igen, för bröd är nog en av de farligaste viktkällorna... då är de bättre med knäckis med 100% fullkorn och 16% kostfibrer, med andra ord wasa sport!

de va mumsig nu på morgonen, i kombo med min leverpastej..
funderar på en bra lunch, de blir små knas med lunchen idag då jag börjar jobba 12.00
hum får funderar, bli inte förvånade om de blir äggröra :P
ikväll blir det nog toskfilé eller köttfärsås... vi skulle ätit de igår men orken infann sig inte till att laga mat bara till mig å theo så vi körde på korv med bröd (röd korv- pölse)
de va såå länge sedan men de är sååå gott, å de ligger en kvar i kylen, kanske blir den med äggröra till lunch..

nä om man skulle känna av hur värmen är ute, någon sa att de va nästan sommarvärme :)
kanske vädra lite då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar