onsdag 7 mars 2012

bra kolhydrater

ojoj va mycke ojande för att ja skrev att jag åt lågkolhydratskost fast jag är gravid...
vad jag menar är att jag äter MINDRE kolhydrater och de jag äter är BRA kolhydrater...
tex nu intas dagens lunch som är krovstroganoff.

ca: 1 dl korvstroganoff, 2 msk råris och till detta en vanlig sallad...

jag äter mer protein och grönsaker än vad jag har kolhydrater på tallriken, samtidigt så undviker jag mjukt bröd och andra sockerbomber som chips, dricka, kakor, godis aa allt sådant där som bara är "utfyllnad" inget som kroppen vill ha eller behöver ha men som hjärnan mer än gärna vill ha :)

jag har bara ätit tipp topp nu i några dagar men jag känner mig piggare och gladare... bra mat i kombo med lite varmare väder och sol de gör under iaf för mitt psyke.

1 kommentar:

  1. Blev det ojande för det!? Okunniga isåfall! Du kan äta lågkolhydratskost både när du är gravid och ammar! Lågkolhydrat innebär inte NOLL kolhydrater.. Varför kan inte folk fatta det!! Du äter rätt och långsamma kolhydrater!! Fortsätt med det! Det gör både dig och bebisen gott!!

    Och än en gång till alla!! Lågkolhydratskost innebär att du fortfarande äter kolhydrater,Men väljer bara långsamma kolhydrater!!

    SvaraRadera