fredag 16 mars 2012

fff fredag

mmm sitter och äter lite lunch just nu, den smakar ljuvligt för jag var riktigt hungrig, å för en gångs skull äter jag i "rätt takt" när man är opererad så skall man äta långsammare, vilket oftast är mitt problem, 20 min de är bara en dröm, för de första blir maten kall å för de andra så finns oftast inte tiden till så långa måltider, men idag finns den :)

efter maten blir de lite vila innan lägenheten skall donas till inför ytterliggare en tittare ikväll...
sedan ska fikakorgen packas inför eftermiddagens lekdejt på lekplatsen ihop med theos dagiskomis Måns och hans mamma..

min mat idag:

frulle: 2 knäckisar med leverpastej
mellis: 1 ballerina
lunch: fiskgruta med torsk och räkor
mellis: festis och bulle
middag: kebabsallad

ser ni 2 fel i min mat dag??
japp föll för ballrinapaketets tryck vid 11 tiden, turligt nog höll jag mig till bara 1 kex...
å i eftermiddag blir de fika, ska köpa gifflar och festis å de känns så där så en giffel blir de nog å lite festis...
får helt enkelt ta i extra mycke i min städning... göra alla rörelser övrdrivet för att bränna lite extra.. eller så njuter jag av att de är fredag å inte grämer mig över dagens mindre bra val.

1 kommentar:

  1. Man måste få njuta ibland också. Och så länge man klarar att hålla sig till ett ballerinakex eller/och en giffel, anser inte jag att det är någon fara... det är när halva ballerinapaketet är uppslukat i ett nafs, man kanske ska bli lite orolig. :) För min del blev det en minicalippo till mellis... gott med isglass i värmen. :)

    SvaraRadera