torsdag 29 mars 2012

har bägaren runnit över???

Idag hände det igen.. samtalet från dagis "det har hänt en liten olycka!!!"
happ knappt hann man hem ifrån jobbet i morse efter en natt med väldigt lite sömn innan man fick ta sig ann nästa grej...
hämtade theo å kände att jag ville få munnen å ansiktet kollat, dels för att han var så svullen att de var svårt att se själv och del för att han var så frånvarande...
ringde sjukvårdsupplysningen och blev hänvisad till akuten direkt...
hjärnskakning och eventuellt en bruten näsa blev dommen, å det uppenbara ett jack i läppen och en rejäl fläskläpp... dom kunde inte undersöka hon ordentligt i de tillståndet så näsan skall dom kolla på måndag då vi ska tillbaka... jag tror inte den är bruten nu när svullnanden lagt sig lite så ser det inte ut så iaf....

nu kommer nästa dilemma, lämna det trygga theo byggt upp på sin förskola, ja det får nog bli så, det blir ju många förändringar ändå i höst i och med ombygnationen så ett byte skulle nog inte bli så konstigt, vi fick erbjudande av hans rektor på en förskola i närheten dit vi ska flytta och som mamma hade bra kännedom om... så det blir nog ett byte... även om jag trivs med fröknarna så är detta ändå droppen som fick bägaren att rinna över, det har hänt lite för många olyckor på kort tid nu för att jag ska känna mig 100% trygg med att lämna honom på föris...

så nu vet ni vad min dag bestått av... allt annat än vad den borde... men imorgon ska tobbe vabba så jag kan greja lite skolarbete å då kan vi även passa på att pack alite för vi sover nu i natt sista natten på lillegården...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar