söndag 4 mars 2012

Moffar kväll...

va fan håller jag på med??
ursäkta språket men att vara gravid är ingen ursäkt för att fika 2 gånger på en dag, att köpa vita "luft" baguetter med ost på till kvällsmat/middag
att inte röra på sig ett skit på grund av smärta å kompensera detta onda med att stoppa lite godis i munnen...

nä nu får de vara slut...

imorgon börjar en kär vän med sin förberedande flytande kost inför en viktoperation.
6 veckor, ja ska banne mig vara ett stöd ja ska oxå få kämpa och lida, för usch ja vet hur personen känner sig just nu, att imorgon slitas från allt som är vanligt och bekvämt i morgon startar del 2 av denna personens liv... en ny livsstil ett nytt tänk en ny person!

ja ska anta utmaningen... 6 veckor UTAN socker, ja ska käka bra mat, mat med så lite kolhydrater som möjligt, för yesbox man kan äta kolhydratsfattig kost som gravid för även fett och proteiner blir bränsle till hjärnan...
ja ska utesluta godis, å kakor å snabbmat å allt som är fel fel fel för kroppen... jag vet att jag kan jag har gjort de jag har mått så bra jag ska dit igen...
jag ska röra på mig 30 min varje dag i olika former, jag ska testa att simma igen å se hur de går, får väl simma långsammare och använda mer armar än ben om jag nu får ont...

jag ska inte använda min graviditet som en ursäkt för att käka allt som kommer i min väg, för de är inte de man är gravid för... ja har redskapen för att fixa detta....
ja ska ta mig igenom denna graviditet med vetskapen om att jag brutit de mönster som uppstod förra gången med massa moffande under men framför allt efter graviditeten, denna gången ska jag inte missa 2 år av mitt barns liv för att jag är för tjock för att orka... att se glädjen hos theo nu när jag kan engagera mig i hans liv de är största vinsten av allt...

nu kör vi... imorgon startare del 3 av mitt liv... nä men ja ska bli levnadsglad igen jag ska lägga en bra grund inför sommarens prövning... jag ska visa världen att jag kan jag ska vara en bra förebild för andra som varit i samma sits...

heja heja

1 kommentar:

  1. Hejja dig! Jag håller tummarna för att du klarar utmaningen! :)

    SvaraRadera