torsdag 1 mars 2012

sista dagen...

för exakt ett år sedan, var de min "sista dag" på mitt gamla liv.
den 2 mars 2010 började jag äta flytande inför min operation, vilket betydde att den 1 mars 2010 ÅT jag allt..
minns inte allt exakt men ja tror mig minnas att jag nog åt konstant hela dagen, de va ju så mycke gottit man ville hinna få i sig...

undra varför hjärnan reagerar så, som att man aldrig kommer få smaka goda saker igen och därför måste äta allt nu...
vet flera som gör exakt likadant inför sin operation.

idag sitter jag här jag kna äta lite pizza om jag vill, inget hindrar mig från att äta de jag känner för, jag kan äta buffé, men har ännu inte gjort detta av ekonomiska skäl, jag kna unna mig god mat skillnaden nu är att den alltid är i rätt mängd.

för övrigt vill jag bara påpeka att i tisdags var de första dagen utan mjukt bröd å de syns redan på vågen... de är nog något som tål att tänkas på...
även om man bara äter en skiva bröd åtgången så blir de i de stora hela, mycke bröd som sätter sina spår...
nu är de väl lite tidigt att analysera hurvida brödet är den faktor som hållt mig still på vågen, men 0,3 hekto ner efter att de uteslutits ur vår kost än en gång...

mitt dagens tips!
de är de små förändringarna som gör de stora hela

1 kommentar:

  1. Jag gjorde liknande innan min flytperiod, fast jag åt inte hela tiden direkt, utan jag åt min sista tre-rättersmiddag dagen innan jag började på flytet. :) För även om också jag kan äta allt numera, så vet jag att jag inte någonsin kommer kunna äta en tre-rätters i den bemärkelsen. :) Vad härligt att vågen visar resultat redan, efter bara ett par dagar. :)

    SvaraRadera