torsdag 19 april 2012

gruppledare...

älskar min nya roll :) haha MAKT... nä skämt å sido men de är kul att vara den som håller i trådarna, känner att jag i detta skede av min graviditet måste vara den som håller i trådarna i fall något skulle hända... hellre förberedd än oförberedd...

ok jag erkänner och börjar komma underfull med vilket jäkla kontrollbehov jag har...
allt skall planeras, tobbe blir nog tokig snart på mina listor.
-namn lista för barnet
-to-do lista
-to-do lista med skolprojekten
-matlista
-inköpslista
-packlista
-räkningslista
-klädlista

aa detta är bara några av den senaste tidens listor som figurerar i vårt hem...
lägenheten är uppdelad i sektioner där var och en ansvarar för sin sektion. theo kommer bli skadad, han ansvarar för sitt rum vilket resulterat i att han knappt vågar leka där för stökar han ner då skall det städas annars slänger jag sakerna.... ja måste nog släppa lite där å låta honom leka, han kan få städa i ordning varje söndag så stänger jag bara dörren så jag slipper se skiten de andra dagarna...

dax att coacha mig själv till att släppa greppet en aning...
första läxan, slänga en av mina listor och inte kräva att familjen lever efter mina listor.

time to se hur de går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar