tisdag 14 augusti 2012

Mia Tipsar

har ni några bra knep för att undvika socker, jag har, å nu tänkte jag vara snäll och låta er få ta del av dom :)


  • handla aldrig hungrig, eller ensam om du inte har karaktär nog att stå emot gottigheter
  • försök inte ersätta gottigheterna med alternativ då bryter du inte vanan utan bara ett beroende mot ett annat
  • inträffar sockersuget på kvällen, äta en extra liten måltid så du håller dig mätt, en mätt mage är inte lika sugen på gottigheterna
  • godis framför tven är oftast ett tecken på att kroppen egentligen är rastlös, och är man rastlös så äter man lätt, bryt vanan i dina tv kvällar med att göra något helt annat, det tar bort fokuset på gottigheter
  • måste du ändå sitta framför tven och känner suget, ta ett glas iskall cola zero, eller två knäckisar de håller suget under kontroll

aaa detta är lite av de jag tänke rpå å gör för att undvika att hamna i sockerfällan när suget faller på... nu tex ska jag ta mig en tur på crosstrainern..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar