onsdag 1 augusti 2012

ny dator..

jippi mitt i allt semester stök så har hushållet äntligen fått sig en ny dator, eller hushållet å hushållet jag har fått en ny dator.. älsklingen valde att investera sig i en surfplatta istället.. så nu är sparkontot nästan tömt, får vi sålt vår bil så fylls det på igen så de håller vi tummarna för :)...

nu är två av tre mini semesterar avverkade först ett par soliga underbara dagar i kalmar eller 75% av tiden spenderade på öland där vi åt gott på kvällarna och solade och badade på dagarna,, vi är väl bra bortskämda en bebis som sov sig igenom timmarna på stranden och en 3 åring som lekte hur fint som helst vid strandkanten, de gjorde att vi kunde sitta och njuta och verkligen känn att vi kunde njuta av ledigheten ihop...

när vi kom hem ifrån kalmar/öland så var det bara att packa om för ett par dagar i småland med vår fina kompisfamilj jonassons, astrid lindgrens värld och de var väl inte riktigt så toppen som jag tänkt mig, jag hade kul å kunde relatera till allt men en rastlös 3 åring som inte hade ett hum om vad allt föreställde och med otroligt mycke spring i benen var väl ingen strålande idé direkt.. men han sprang bara bort en gång och vi hann knappt märka det innan en dam kom gåendes med en stört gråtande theo i handen... men de gjorde trots allt att han reflekterade över att mans ka vara nära mamma och pappa...

nu har vi vart hemma 1 dag men imorgon packar vi ihop oss igen och åker norr ut till östersund för att hälsa på släkten.. ska bli mys å komma dit upp d ehar ju inte blivit lika ofta som tidigare, men nu blir det av iaf å vi åker allihopa vilket typ inte hänt på evigheter... blir roligt å få några dagar ihop med systeryster oxå.. å förhoppningsvis kan vi få en skymt av kusinerna oxå :)

nä dax att packa.. så nu har ni lite koll på vart jag är.. efter semester väntar mycke nytt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar