måndag 14 januari 2013

jag lär väl inte vinna...

..pris för flitigt bloggande iaf..
vet inte alls vad det är med mig är i en djup svacka...
maten funkar hyfsat både för mig å sambon, vi har en plan men lite fuskade blir det allt, men nu ska det oxå ändras inte minst för pengarnas skull...
de är nog där min stressfaktor ligger just nu å den biten tar på tok för mycket energi.. plånboken börjar känna av att de av mindre pengar i dec plus att tobbe oxå fick mindre...
är man van vid pengar då blir det jobbigt när det fattas...

iaf skit samma...
nu arbetar vi på den fronten å ska försöka leva ett liv där inte allt kretsar kring materiella ting.. men de är ju vårt gemensamma intresse, shopping...

vi har iaf kommit underfull med att en välplanerad veckomatsedel å uträknande om hur mycket som går åt, leder till en bra shoppinglista och mindre rinnande pengar...
håller man sig till veckohandling (i vårt fall på söndagar) å inte handlar övriga dagar då håller man sig borta från frestelser och får mer pengar över till annat...

idag var för övrigt Theo på nyheterna i ett inslag om förskolematen..
på hans förskola lagar kokerskan all mat från grunden å då utan halvfabrikat, något jag uppskattar oerhört.. det känns bra å lämna honom där med vetenskpen om att han får en varierande och näringsriktig kost, med olika smakupplevelser..
för precis som dom nämnde i inslaget så smakar fabriksproducerad mat snarlikt varandra oavsett omd et är kyckling fisk eller kött...
vi försöker så långt det går även här hemma utesluta halvfabrikat för att ge våra barn en bra uppväxt matmässigt å dne näring de behöver för att orka runt en dag...


min lunch idag... lax, ris, sås och ruccola
fördelat enligt:
1 msk ris (kokt)
1 lax filé
1 msk sås
1 näve ruccola

2 kommentarer:

  1. Mm det där med pengar ja... Va glad att ni är två iaf..

    SvaraRadera
  2. Veckoplanering och veckohandling är ju sååå bra... ändå är det sååå svårt att få till det :/ Det tycker jag iaf.

    SvaraRadera